امروز: پنجشنبه 15 خرداد ماه 1399 مصادف با 4 / 6/ 2020
#در_خانه_بمانیم.
کشوری که مردمانش مسئولیت اجتماعی را درک کنند، از تمام بحران ها عبور خواهد کرد.
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند***چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند.
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

مشکل صادرات در مدیریت است

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: «اگر دولت و حاکمیت در بخش صادرات از بخش خصوصی مشورت بگیرد و آن را دخیل کند می‌توانیم به میزان صادرات سال گذشته و حتی رشد صادراتی دست یابیم.»

به گزارش «درفش صنعت» به نقل از ایلنا، جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران، با اشاره به روند کاهشی میزان صادرات فرودین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته، گفت: «در فروردین ماه سال جاری این میزان به 1.6میلیارد دلار رسیده است که با توجه به مشکلات حاصل از ویروس کرونا کاملا طبیعی است و با بازشدن مرزها این مساله حل خواهد شد».

وی ادامه داد: «مشکلات اصلی ما در صادرات عدم وجود زیرساخت‌ها، مشکلات در بخش نامه‌ها و مدیریت است و اگر می‌خواهیم به صادرات بها دهیم، باید با تدابیر بخش خصوصی و حاکمیت برای این مشکلات چاره‌جویی شود».

نفر درخصوص احتمال دستیابی به میزان صادرات سال گذشته نیز گفت: «ما می‌توانیم به میزان صادرات سال گذشته و حتی بیشتر از آن دست یابیم، مشروط بر اینکه حاکمیت از بخش خصوصی که مشکلات و مسائل را از نزدیک لمس می‌کند مشورت بخواهد. اگر این اتفاق رخ دهد ما به رشد اقتصادی دست خواهیم یافت، اما در غیر این صورت احتمال دستیابی به رشد اقتصادی بسیار کم خواهد بود».

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی با اشاره به مقاصد صادراتی نیز گفت: «انتخاب 15 کشور همسایه به همراه چین و هند بهترین مقاصد صادراتی هستند که وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و دولت آن را برگزیده‌اند و باتوجه به وجود چالش‌ها اگر بتوانیم زیرساخت‌های صحیحی را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ایجاد کنیم و با نگاه تخصصی و صحیح پیش رویم، می‌توان در یک دوره 3 ساله به میزان صادرات 100 میلیارد دلاری دست یابیم که به نوع خود می‌تواند جهشی در صادرات برای کشور باشد».  

وی افزود: «مسئله دومی که وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در کنار هدف‌گذاری 15 کشور به همراه چین و هند ایجاد کرده است جریان جغرافیایی مانند اوراسیا است. برخلاف همه نقاطی که ما در آنها کاهش صادراتی داشتیم در مناطق اوراسیا با افزایش صادرات مواجه بودیم که امیدواریم در دور دوم مذاکرات نیز که درخصوص تصمیم برای 8 ماه آینده است بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم».

نفر با اشاره به کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان دومین حوزه حمایتی، گفت: «در گذشته ما ارتباطات بسیار مطلوبی را با کشورهای خلیج فارس داشتیم که این ارتباطات باید تقویت شود». 

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .