امروز: جمعه 23 آذر ماه 1397 مصادف با 14 / 12/ 2018
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

مزیت های صنعت چرم ایران از دیدگاه یک تولید کننده

پایگاه خبری درفش صنعت: مدیرعامل نوین چرم گفت: ایران در صنعت چرم سبک از مزیت و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار درفش صنعت، مهدی یوسفی فر در برنامه «کالای ایرانی» گفت:  12 درصد جمعیت دامی در حوزه چرم سبک دنیا مربوط به ایران است و صنعت چرم در ایران یک صنعت دیرپا است و از 100 سال پیش تاکنون بصورت حرفه ای عمل کرده است.

وی با اشاره به تقسیم بندی چرم به دو نوع سبک و سنگین اظهارداشت: چرم سبک بیشتر از گوسفند و بز و چرم سنگین از شتر مرغ، گوساله و گاو تولید می شود و ایران در تولید چرم سبک از مزیت برخوردار است.

یوسفی فر افزود: چرم سنگین در تولید کفش و کیف و چرم سبک در زمینه آستر کفش و پوشاک چرمی و مصادیقی از این نوع کاربرد دارد و بهترین چرم برای تولید کیف، چرم گوساله و گاو است.

مدیرعامل نوین چرم با بیان اینکه دهه 50 بهترین و طلایی ترین دوران صنعت چرم ایران بود، افزود: در این دوران کفش تولید داخل به 40 تا 50 کشور جهان صادر می شد.

وی تصریح کرد: برندهای خیلی خوبی در زمینه تولیدات چرمی مانند خزر خز طی دهه 60 در کشور سربلند کردند ولی عمر این برندها خیلی کوتاه بود. تا اینکه طی دهه 80 مجددا برندهای قوی محصولات چرمی در کشور ایجاد و تولیدکنندگان ضمن درک ذائقه مصرف کنندگان با طراحی مناسب، دوخت و دوز با کیفیت، تولید استاندارد و بسیاری از موارد دیگر در این حوزه خوش درخشیدند.

وی افزود: این موارد و مسائل نشان می‌دهد صنعت چرم و محصولات چرمی به ویژه کفش و کیف در حال پیدا کردن جایگاه خود در بین مخاطبان است.

انتهای پیام/                                                                               گفت و گو: امیرعلی یزدانی

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .