امروز: دوشنبه 2 مهر ماه 1397 مصادف با 24 / 9/ 2018
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

تعداد عرضه کنندگان کمپین حمایت از پوشاک ایرانی 10 برابر می شود

پایگاه خبری درفش صنعت: رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به تشکیل کمپین حمایت از پوشاک ایرانی گفت: با توجه به اعلام آمادگی اصناف، تعداد فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی از 100 فروشگاه به هزار فروشگاه تا نیمه اسفند افزایش می‌یابد.

ابوالقاسم شیرازی در مورد وضعیت تولید و مصرف پوشاک ایرانی گفت: براساس مشاهدات میدانی اتحادیه پوشاک تهران، ‌رویکرد مردم نسبت به خرید و مصرف پوشاک ایرانی به ویژه در بین بانوان بیشتر شده و علاقه مندی بیشتری به خرید پوشاک ایرانی در بین مردم ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه ظرفیت تولید و عرضه پوشاک ایرانی به وفور وجود دارد، افزود: با کمک اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت از سه ماه پیش برای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی کمپین حمایت از پوشاک داخلی تشکیل شد که هدف از تشکیل آن ترغیب مرم به خرید پوشاک ایرانی است.

وی اظهار داشت: همچنین با همکاری کارگروه مد و لباس و اتحادیه پوشاک لوگویی (آرمی) تحت عنوان (با افتخار ساخت ایران) طراحی شد که این لوگو بر روی ویترین فروشگاه‌هایی که عرضه کننده 100 درصدی پوشاک ایرانی هستند، نصب می‌شود.

 

هزار فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی

شیرازی با بیان اینکه تاکنون 100 فروشگاه عرضه پوشاک در تهران این لوگو را بر روی ویترین مغازه خود نصب کرده‌اند، گفت: این فروشگاه‌ها به صورت مطلق کالای تولید داخلی را عرضه می‌کنند و با اعلام آمادگی فروشگاه‌ها برای عرضه پوشاک ایرانی در تلاش هستیم، تا تعداد این فروشگاه‌ها را تا نیمه اسفند 96 به هزار فروشگاه برسانیم.

وی با بیان اینکه باید بین فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشند، بیان داشت: دولت با قراردادن برخی مشوق‌ها مانند اعمال تخفیف در مالیات‌ این مغازه‌ها می‌تواند فروشندگان را به عرضه کالا و پوشاک ایرانی ترغیب کند.

شیرازی با اشاره به اینکه در طول سال مصرف پوشاک ایرانی حدود 35 درصد و مصرف پوشاک خارجی حدود 65 درصد است، گفت: این نسبت پایان سال به دلیل ورود قشر کم درآمد به بازار خرید، تغییر می‌کند.

 

وی افزود: اگر صنف تولید و عرضه پوشاک  حمایت نشود و دولت و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی گام برندارند، می‌توان گفت که خطر ورشکستگی 70 درصد از فعالان این عرصه وجود دارد.

 

انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره

رئیس اتحادیه پوشاک با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: دولت عنوان می‌کند که برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و مردم اقدام به برپایی این نمایشگاه‌ها می‌کند در حالی که با توجه به وفور تولید و کالا در بخش پوشاک نیازی به برگزاری این نمایشگاه‌ها نیست و برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت عرضه و توزیع را از اصناف می‌گیرد.

 

شیرازی بیان داشت: ایام پایان سال به دلیل افزایش تقاضا برای خرید فرصت مناسبی را برای فروش کالا در اختیار اصناف قرار می‌دهد، در حالی که با عرضه کالاها در نمایشگاه‌ها این فرصت از اصناف گرفته می‌شود و با توجه به وسعت نمایشگاه‌ها امکان عرضه و توزیع کالا برای عده‌ کمی در نمایشگاه‌های بهاره ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .