امروز: دوشنبه 2 مهر ماه 1397 مصادف با 24 / 9/ 2018
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

طرح فروش ویژه محصولات ایرانی

پایگاه خبری درفش صنعت: مشاور عالی اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران گفت:  طرح فروش ویژه محصولات ایرانی با هدف حمایت تولید داخلی و اشتغالزایی  در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار درفش صنعت به نقل از اتاق اصناف ایران ، محمدباقر مجتبایی در جلسه ویژه کمیته برندسازی، افزود:  این طرح ویژه از ابعاد و اهداف مختلف مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است و برای بازار پایان سال که میزان عرضه و تقاضا افزایش می یابد و تمرکز بیشتر بر انواع پوشاک کیف و کفش و محصولات چرمی است، به اجرا درمی آید.

وی با بیان اینکه همه رسته ها می توانند در این طرح حضور داشته باشند، افزود: در حال حاضر اولویت با صنوفی است که در روزهای پایانی سال متقاضی بیشتری دارند؛ ما می توانیم تولید خوب و با کیفیت داشته باشیم و در این طرح ویژگی هایی مانند کیفیت، تنوع و قیمت را بر محصولات ایرانی دیده شده است؛ مساله مهم دیگر بحث مشتری مداری است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجتبایی تاکید کرد: در این طرح مشتری مداری به عنوان یک اصل مهم دیده شده به گونه ای که اگر مشتری بخواهد کالا را تعویض یا پس دهد این امکان برایش فراهم باشد و مصرف کننده بتواند با آرامش خرید کند و هم از کیفیت و قیمت مناسب رضایت داشته باشد. برای فروشندگان نیز شاخص هایی در نظر گرفته ایم که فروشندگانِ مشمول این طرح باید این شاخص ها را رعایت کنند و به فروشندگان لوگو داده می شود تا در مغازهای خود نصب کنند.

وی افزود: هدف اصلی ما حمایت از کالای صددرصد ایرانی با رعایت تکریم ارباب رجوع است به گونه ای که مشتری احساس کند برنده واقعی است و این حس باید به وجود بیاید که با خرید کالای ایرانی تولیدکنندگان در کار خود باقی می مانند و انتظار ما این است که مسئولان نیز حمایت لازم و واقعی را داشته باشند.

مشاور اتاق اصناف ایران اظهار کرد: کیفیت، رعایت نرخ های متعارف و رقابتی، داشتن تنوع و گوناگونی در طرح ها و مدل های کالا، شناسنامه دار بودن کالاها، الزام تعویض یا مرجوعی کالا حداکثر تا یک هفته از ویژگی های خرید در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: داشتن پروانه کسب، داشتن برچسبِ قیمت، ارائه رسید محصول، الزام به تعویض و مرجوعی کالا ، مشتری مداری و خدمات پس از فروش، تکریم مشتریان، چیدمان مناسب و جذاب مغازه، الصاق طرح لوگو مشترک اتاق و اتحادیه از دیگر شاخص هایی در نظر گرفته شده در این طرح برای فروشندگان است.

وی اظهار داشت : به طور کلی ۹۲ درصد تولیدکنندگان پوشاک، صنفی هستند و اصناف با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغالزایی را دارند و هرچقدر این واحدها تقویت شوند، بندهای دیگر اقتصاد مقاومتی یعنی درون نگری، برون زایی و تقویت صادرات فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .