امروز: دوشنبه 2 مهر ماه 1397 مصادف با 24 / 9/ 2018
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

برند سازی محصولات چرمی برای شناخت بهتر مصرف کننده

پایگاه خبری درفش صنعت: عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان گفت: ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد، باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم و با تبلیغات و فرهنگ سازی و برند سازی محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتربشناسانیم.

 

به گزارش خبرنگار درفش صنعت، برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو با موضوع کفش ، با حضور دکتر امیر محمدیان خراسانی استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه و ابوطالب کنگرانی عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان به روی آنتن رفت.

ابوطالب کنگرانی گفت: صنعت کفش در گذشته صنعت خوبی بود و دهه شصت، دهه خوبی برای تولید داشتیم و این هم بخاطر نبود زمینه محصول تولید شده در ایران بود اما کم کم برندهای خارجی در ایران ورودکردند و الان هم تعدادی از این برندها در ایران مشغول به فعالیت هستند.

وی یکی از چالش های صنعت کفش را عدم سازماندهی مناسب دانست وافزود: ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد، باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم، در زمینه برند متاسفانه برندی که کفش و محصولات چرمی ایران را داشته باشد خیلی کم داریم و این نمی تواند محصول را به جامعه معرفی کند و فقط برند می تواند محصول را به جامعه معرفی و عرضه کند.

وی با تاکید بر اینکه با تبلیغات و فرهنگ سازی و برند سازی می توانیم محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتر بشناسانیم تا مصرف کننده از محصولات چرمی داخلی بیشتر استفاده کند، بیان داشت: در این صورت تولید کننده ایرانی می تواند ریسک بیشتری را در تنوع و زیبایی داشته باشد و بیشتر هزینه و سرمایه گذاری کند.

در ادامه امیر محمدیان خراسانی با اشاره به اینکه در صنعت کفش با دو وجه روبه رو هستیم، عنوان کرد: یکی وجه کارکردی است یعنی کفش را می پوشیم تا با آن راه برویم و یکی هم وجه غیر کارکردی آن است یعنی تصویری که از پوشیدن کفش در ذهن دیگران ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم کالایی را چه در زمینه واردات و چه صادرات و یا مصرف داخلی رونق یا توسعه بدهیم، باید هم وجه کارکردی و هم بخش غیر کارکردی را ارتقا ببخشیم. یعنی وقتی یک کالایی تبدیل به برند می شود روی هر دو وجه متمرکز شده است.

استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه واکاوی سلیقه افراد جامعه را یکی از موارد مهم در بازرایابی برشمرد و گفت: وقتی می خواهیم مثلا کالای کفش را به کشوری صادر کنیم یا در داخل کشور آن را به مصرف برسانیم باید سلیقه گروه هدفمان را در نظر بگیریم. این مسئله هم به صورت پژوهشی و هم از طریق مطالعات مقدماتی می تواند حل شود.

انتهای پیام/                                                                    گزارش: امیرعلی یزدانی 

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .