امروز: دوشنبه 2 مهر ماه 1397 مصادف با 24 / 9/ 2018
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..
دریای آروم هیچوقت یک ناخدای ماهر نساخته..

صادرات کفش ایران دوباره جان می گیرد

پایگاه خبری درفش صنعت: رضا تازیکی، مدیر طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) در این باره گفت: قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان ایرانی تحت نام یک برند معتبر خارجی به امضا رسیده است و این کفش‌ها با نشان «ساخت ایران» به بازار جهانی عرضه می‌شود.

 

 بیرون راندن چینی‌ها از بازار ایران از جمله بازار کفش نیازمند تدابیر درست وحساب شده و اقدامات جدی و موثر است که تولید کفش با نشان ساخت ایران و مشارکت و حضور یک برند معتبر و مشهور جهانی در ایران یکی از این اقدامات است.

در همین حال رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش ماشینی در مورد مشکلات تولیدکنندگان ایرانی می‌گوید: «هرچند وضع کفش تولید داخل در سال‌های اخیر رو به بهبود بوده، اما بهبود کلی شرایط تنها وابسته به خود تولید‌کننده نیست. موفقیت تولید کفش در ایران نیازمند تنوع خوب در مواد اولیه، نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده، رفع قوانین و مقررات دست‌وپاگیر و نوسازی ماشین آلات است. متاسفانه ما امروز از تولیدکنندگان مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌کنیم. درحالی‌ که این نوع مالیات برای مصرف‌کنندگان است. هنگامی که  تولیدکننده مواد اولیه به کشور وارد می‌کند، در مرز ورودی گمرک از او ٩‌درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد که درحقیقت ما با دست خودمان قیمت تمام‌شده یک محصول را بالا می‌بریم.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی در خصوص قرارداد همکاری با شرکت‌های خارجی برای تولید کفش در ایران گفت: «برای آن‌که مثل گذشته بتوانیم سهم مناسب خویش را در بازارهای جهانی و حداقل بازار‌های کشورهای همسایه به دست آوریم، بهترین راه همکاری با برند‌هایی است که در حال حاضر سهم بازار، شبکه فروش و موقعیت مناسب در بازارهای صادراتی دارند و در میان کشورهای همسایه شناخته‌شده هستند. اولین انتظار از این همکاری این است که تولیدات ایرانی با عبارت made in iran سهم خویش را در بازار به دست آورد؛ یعنی اعتماد مشتریان را کسب کند. همکاری با برند‌های مطرح می‌تواند این زمینه را برای کفش‌های ایرانی به دست بیاورد

 وی در ادامه در مورد بازارهای کفش ایران در کشورهای همسایه افزود: «کفش ایرانی عمدتا به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود. متاسفانه سهم ما از کشورهای آسیای میانه هنوز مناسب نیست. این در حالی است که به دلیل عدم تولید کفش در آنها و همچنین نیاز بالای مردم این کشورها به کفش با توجه به وضع اقلیمی، می‌توانند بازار خوبی برای محصولات ما باشند. البته در این مسیر رقبای جدی مثل ترکیه وجود دارند.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .