امروز: چهارشنبه 13 مرداد ماه 1400 مصادف با 4 / 8/ 2021
#در_خانه_بمانیم.
کشوری که مردمانش مسئولیت اجتماعی را درک کنند، از تمام بحران ها عبور خواهد کرد.
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند***چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند.
ما زمانی رشد می کنیم که با چالشی مواجه میشیم، نه وقتی که مسائل ساده هستند..

اغلب پوشاک خارجی تولید داخل هستند!

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان کرج گفت: متاسفانه فرهنگسازی درستی در خصوص تولیدات ایرانی نشده و مردم فکر می‌کنند هر برند خارجی از نمونه ایرانی کیفیت بهتری دارد که این نگرش نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش «درفش صنعت» به نقل از ایسنا، روح‌اله مرادلو  با اشاره به وضعیت فعالان این صنف در شرایط فعلی اظهار کرد: از زمانی‌که فروش پوشاک قاچاق در کشور ممنوع شد، وضعیت واحدهای تولیدی دگرگون و به اصطلاح عامیانه "نانشان در روغن افتاده است".

وی با بیان اینکه شیوع کرونا تاثیر چندانی بر فعالیت صنف پیراهن دوزان نداشت، ادامه داد: با شیوع کرونا برخی واحدهای صنفی تعطیل شدند ولی در فعالیت صنف  پیراهن دوزان کرج تغییر محسوسی ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی این صنف با حداکثر توان خود مشغول به کار هستند و درآمد مناسبی هم دارند.

این مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه آیا فعالان این صنف در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نیستند، تاکید کرد: بیشتر مواد اولیه مصرفی در واحدهای تولیدی داخلی است و مشکلی از لحاظ دسترسی به مواد اولیه نداریم اما مساله‌ای که واحدها با آن درگیر هستند گرانی انفجاری مواد اولیه طی دو سال اخیر است.

مرادی اضافه کرد: وقتی تولید کننده مواد اولیه را گران می‌خرد چاره‌ای جز این ندارد که تولید نهایی خود را هم به همان میزان گران بفروشد که همین امر باعث کاهش توان خرید مردم و کسادی نسبی بازار می‌شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال پارچه ای که قبل از گرانی دلار متری ۲۷ هزار تومان خریداری می‎شد به متری ۱۶۰ هزار تومان رسیده و قیمت نخ و ... هم به همین میزان افزایش داشته است.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان کرج ادامه داد: با توجه به مقابله دولت با واردات پوشاک قاچاق و برخورد جدی با فروشندگان آنها و همچنین گرانی دلار که باعث شده واردات قانونی پوشاک خارجی هم برای عده زیادی به صرفه نباشد، بازار پیراهن دوزی‌ها طی دو سال گذشته بد نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پوشاکی که در حال حاضر به عنوان پوشاک خارجی فروخته می‌شود تولید داخل است، گفت: خرید پوشاک خارجی و واردات آن با دلار بالای ۲۲ هزار تومان به صرفه نیست ضمن اینکه کیفیت اغلب پوشاکی که در ایران تولید می‌شود هم قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

این مسئول ادامه داد: مشکل این است که تولیدکنندگان ما هنوز به اعتماد نفس کافی برای برند سازی و تبلیغات مناسب برای معرفی تولیدات با کیفیت خود را ندارند.

مرادلو افزود: به عنوان اکثر طراحان لباس و دوزندگان ترکیه ایرانی هستند و به واسطه برند سازی توانسته‌اند به بازار مناسبی دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: اغلب تولیدکنندگان ایرانی که موفق به برندسازی نشده اند، تولیدات خود را به بازاری‌ها می فروشند و آنها هم چون با ذائقه مردم آشنا هستند، با دوخت مارک و برچسب برندهای خارجی، پوشاک داخلی را به عنوان برند خارجی به فروش می‌رسانند.

پوشاک خارجی

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری درفش صنعت میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند .